Printer CLP-610ND (SAMSUNG)




Carta diatas adalah basic spec untk printer tersebut. Printer ini adalah dari jenis Colour Laser. Dalam iklan printer ini dikatakan pantas print, duty cycle yang telah ditambah, memori yang tinggi dan boleh buat duplex (Print depan belakang).
Dari pembelian hingga pemasangan tiada masalah terhadap printer tersebut. Semasa membuat instalasi terhadap computer juge mesra pengguna. Dia boleh disambungkan dengan menggunakan USB atau  Network. 
Mengikut pengalaman semasa menggunakan printer ini ia sebenarnya ok sahaja. Apa yang menjadi permasalahan ialah dari segi toner yang dibekalkan. Printer ini belum pernah lagi digunakan dimana ia datang terus dari pengilang. Oleh itu tidak timbul soal toner tiruan yang digunakan.
Permasalahan yang timbul adalah tahap kebocoron toner begitu serius. Lebih kurang dalam masa 4 ke 5 bulan sahaja digunakan toner kuning telah bocor. Ini menyebabkan hasilan cetakan tidak bersih dimana kebocoran toner kuning akan menyebabkan dokumen akan ada jalur kuning. Kini dilihat pula toner lain juga telah dilihat keluar.

Lihat Gambar dibawah menunjukkan toner yang bocor.


0 comments:

Post a Comment